söndag 10 oktober 2010

Jag vill ha... Hm, En tidig morgon och med en stor utmaning, tack.

Idag har det varit ett äventyr och en stor utmaning.
Upp kl 7 för att göra mig i ordning, men redan där gick det inte som jag hade tänkt...
När klockan är halv 8 så hör jag min telefons alarm, när jag ser hur mycket klockan är så kan jag inte annat än att sucka...

Då jag kommer till kyrkan vid kvart över 8 så börjar jag genast jakten på alla de sladdar som jag skulle behöva. Men jag hittar inte tillräcklig många... Då jag kommit fram till att jag inte hinner leta mer efter sladdar, så börjar sökandet efter mikrofoner. När jag har lagt fram mikrofoner till nästan alla så kommer en liten del av musikerna. Då får jag reda på att de är fler som ska vara med än vad jag får reda på, en gitarr och trummor. Jag lyckas lösa detta, men blev jag fundersam... Sist jag pratade med Erik, så sa han att de ska vara fyra som ska sjunga och två gitarrer, men stämmer det? Jag ringer mamma, som har super koll på allt som gäller Teamträningsskolan. Då får jag reda på att de är 6 som ska sjunga! Panik!! Många böner till Gud... Sen var det bara att skrida till verket. Efter att ha vänt upp och ner på hela kyrkan och sprungit hem för att hämtat min egna mikrofon, så har jag lyckats få ihop allt jag behöver.
Allt detta innan kl 10:10
Summa: 11 sångare, tre gitarrer, en bas, piano och trummor och två talar mikrofoner. Det var det största lovsångsteamet som jag någonsin kört ljudet för och det lät riktigt bra.

Jag var riktigt stolt att det gått så bra. Och tackar Gud för all hjälp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar