tisdag 12 oktober 2010

Himlen vs Tenerifa... Svårt val...

Låg och läste igår innan jag somnade, då kom jag till den 2 Februari i Adrian Plass' he(m)liga dagbok. Här är ett utdrag:

Om jag vetat att George Farmer skulle leda gudstjänsten i förmiddags skulle jag inte ha gått. Han började gasta åt församlingen med en sån där trettisex-visioner-förefrukost-röst.

G.F
God morgon!

Förs.
(matt) God morgon.

G.F
(inte nöjd) GOD MORGON, sa jag!

Förs.
(tvingar ut aningen högre volym mellan sina trötta tonsiller)
God morgon!

G.F
Är alla glada?

Förs.
(med ett kvävt bräkande, som en fårhjord med matsmältningsbesvär)
Jaaa.

G.F
Ni låter inte så glada. Jag frågar en gång till: ÄR NI GLADA?

Förs.
(tror i sin panik att bristande volym är en synd) J-A-A-A!

G.F
Så ska det låta! Och är ni glada åt att vara i Guds hus denna förmiddag?

Förs.
(med på noterna vid det här laget) J-A-A-A!!

G.F
(kupar lekfullt handen bakom örat) Och vart hoppas vi att vi alla ska komma en dag?

Förs.
minus en
H-I-M-L-E-N!!

Thynn
T-E-N-E-R-I-F-A!!

(tyst- alla tittar på Thynn)

Thynn
Förlåt... H-I-M-L-E-N!!

Det tog ett tag innan jag slutade skratta,(fast än jag läst boken flera gånger) men hela boken fylld av sjukt rolig humor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar