tisdag 9 november 2010

Ibland blir det så bra...

Idag var det en bra dag. Jag kommer ut från arbetsförmedlingen efter ett långt samtal om min framtid. Jag sätter på mobilen och ser att jag har ett par sms. Min syster undrar vart jag är och vart hon ska någonstans (tandläkaren...) Sen så ser jag att jag har ett röstmeddelande, det är Annelie Käck. Då jag ringer henne så känner jag mig som vanligt lite fundersam, har jag missat någonting viktigt i kyrkan... Men det hon vill är att höra om jag vill jobba i 10 dagar! Och om jag kan komma dit så de kan visa hur det fungerar. Börjar jobba imorgon.
När chocken lagt sig kommer många frågor upp. Jag skyndar in på arbetsförmedlingen och ber att få prata med min handläggare. Det första hon säger är på skoj. "Har du fått jobb, eller har du fler frågor?" (Jag hade ställt väldigt många frågor...) Hon blev väldigt häpen då jag sa att jag fått jobb.
Efter en stund med många frågor, så skyndar jag mig iväg för att hinna äta lite mat innan jag ska iväg på introduktionen. Allt detta på under en halv timme...

Äventyret fortsätter...

1 kommentar:

  1. Grattis! Jag är så glad för din skull, även om jag blir utan bil och får ta bussen till jobbet... Så tacksam för Annelie som ringde också!
    En mycket bra dag trots snöovädret :)

    SvaraRadera