tisdag 23 november 2010

En helt vanlig dag... not...

Då jag vaknade i morse så visste jag att jag skulle ha en fullspäckad dag,
men inte trodde jag att den skulle sluta så här!
Allt började med att jag slutat för dagen på jobbet
och skyndar mig in till stan för att hinna till mediarådet
i kyrkan (det börjar kl 17.00), men då ringer min kära syster
och säger att cellgruppen inte ska vara hos henne utan på Rio.
(Rio är en biograf...)
Det visar sig efter några sekunder att jag ska gå på bio
och se Harry Potter kl 18.00...
(Det är en födelsedagspresent till min lillebror Axel.)
En lång lista dyker upp i mitt huvud över allt som jag måste hinna med.
Men det var bara att åka och hämta dem släng i mig lite mat medan
den gör sig klara, åka till stan och lämna av dem, fort som
bara den in till kyrkan sitta på mötet och sen bar det av ner på
stan springandes för att hinna till bion.
Väl där så får vi höra att den är försenad med 20 minuter... suck...En illa tilltygad biljett

Kortet togs innan informationen om att man ska stänga av sin mobil.
(Jag stängde av min mobil.)

Imorgon blir det ännu ett äventyr det. Jag ska efter jobbet skynda mig till stan och ta tåget till Sala med min bror Axel och hämta en bil hos min mormor och morfar.

17 Dagar kvar...

2 kommentarer:

  1. Axel var jättetrött när han kom hem men ville inte gå och sova på en gång. Han tyckte nog att filmen var lite läskig... Nu sover han gott och ser fram emot att ta tåget med dig i morgon. Han gillar verkligen att vara med sin storebror! Fast det är ju inte så konstigt :)

    SvaraRadera
  2. Du är en hjälte Albin! Hur många har sagt det till dej idag?? Det är många som tycker det ialla fall! Vi ska försöka komma till Sala för att träffa er en stund imorgon!

    SvaraRadera