söndag 14 november 2010

Det lilla extra...

För någon vecka sen så såg jag en film och en
mening fastnade och som jag inte kunnat glömma.
Men så berättade Ullis vad vi skulle prata om, då blev det starkare.
Men själva meningen var:

"Vad skulle du göra om du vet det viktigaste i världen men ingen skulle förstå dig?"
"Jag skulle försöka."

Ibland måste man göra det lilla extra för att man verkligen ska kunna förstå vad som det verkligen betyder.

Detta är mig och Ullis som försöker...

Dagens tema var Guds vapenrustning (Ef. 6:10-18)
Detta var min saker som jag skulle tala om.
Sanningens bälte, Andens svärd och Trons sköld.
(Glömde ta kort på Ullis saker.)

Mitt i allt så ropar Ullis att alla ska ställa sig på sina stolar.
Och sen börjar hon köra huvud axlar, knä och tå...

Efter de återhämtat sig så ökade farten...

Jag var ju tvungen att ta på mig allt för att visa er
alla delar i vapenrustningen.

Det måste inte vara snyggt. Det handlar om att alla ska förstå...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar