onsdag 5 september 2012

Äventyr med symaskinen på axeln...

Igår så blev det ett litet spännande äventyr. Det var ganska sent och jag var trött efter jobbet. Men så ringer min mamma. Hon berättade att en tjej hade kommit in i kyrkan och frågat efter en symaskin. Då hade de gett henne mammas nummer. Då hade hon tipsat om mig då jag var lite närmare... Mycket närmare... Så jag fick hennes nummer. På jobbet så får jag ofta ringa helt främmande personer, men nu var jag inte på jobbet... Då hon svarade så lät hon lite förvirrad men också väldigt glad. Hon behövde låna en symaskin för att kunna sy sina gardiner. Jag tyckte att det var självklart att hon kunde låna min symaskin, men den är lite trixig och väldigt gammal. Så jag tittade på klockan och kände att det är lika bra att köra när man ändå är på gång. Så efter några minuter så var symaskinen nerpackad och ut på ett äventyr, med en symaskin på axeln, bar det nu av.


Äventyret fortsätter...

1 kommentar: