måndag 11 oktober 2010

Min socka!

Nu ska berätta, för någon vecka sen så tycket jag att det var dags att ta fram höst tillbehören, handskar, halsdukar och mössor. Men viktigast av allt sina sockor. Då jag plockar upp kassen med saker så hittar jag en socka, men då det är tomt i kassen så har jag fortfarande bara EN socka! Inte bra! Man kan ju inte bara ha en socka. Det är mon mormor som stickat dom så de är de bästa och de ända som är hela. Jag tyckte att jag letade över allt. Jag gick upp på vinden igen och tog ner vinter kläderna, men den var inte där heller.
Men så idag, då jag stoppar in lite kläder i min garderob så ser jag någonting, långt in bland sommar kläderna, min socka! Fundersamt tar jag fram den och undrar vart den som jag hittat innan kan vara nu, om det kunde vara samma? Men nej efter en kort tids sökande hittar jag den första.

Äntligen har jag ett par sockor!

Men nu är det ju så att jag inte fryser så ofta, men jag tycker att det är mysigt att ha på mig sockor, för det påminner mig om när vi bodde på landet och man behöver sockor på morgonen innan man fick upp värmen i pannan i källaren och spisen i köket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar