måndag 8 augusti 2011

Den bästa (tidiga) presenten någonsin!!!

Jag har, som jag skrev i det tidigare inlägger varit på läger. Men inte vilket läger som helst... det var det bästa lägret jag någonsin varit på. Men det var inte massa jobb och sjukt sena kvällar, jag fick hänga med otroliga ungdomar som är bärare av någonting gott. Sen att man har världen bästa ungdomar gör det inte sämre...
Under första dagen för ungdomarna så reste sig en stor tältstad
så att så många som möjligt kan få plats...

Jag har inte varit på något "stort" läger tidigare men nu har jag varit på ett stort, det var 500 personer på Chili. Jag har fått vara med om så sjukt mycket roliga saker! Jag har seglat, ätit god mat en hel vecka(!), jag har lärt mig att virka, kört Lasse går i ringen, friat till en person, gått på otroligt bra seminarier, hört riktigt bra lovsång, lärt mig jätte många nya sånger, varit en mc-knutte, lärt mig sjukt många namn(!). Så kort sagt så har det varit en otrolig vecka.

Stefan var med i en tävling, men det gick inte så bra...

Vi såg inte ut så här hela tiden... bara sista kvällen då det var USA-tema...
Så klart så vann dessa tjejer maskerad tävlingen!



Vi är inte bara snyggast, bäst och vackrast. Vi är också sjukt sköna!


Och sen att ha de bästa medledare gör det inte sämre...
Som vanligt Ullis men också Sara och Oskar!
Man kan inte bli annat än lycklig när man får ett sånt äpple av tjejerna i tältet bredvid!
(Tack!)

Men en av de sakerna som hände som berörde mig djupast var den näst sista kvällen. Jag hade gått iväg från kyrkan för att se om några av mina ungdomar hade gått där ifrån, men efter att jag kollat till dem så kände jag att jag behövde någon som bad för mig, så jag gick tillbaka till kyrkan och ställde mig vid förbönsplatsen men fann att det var fullt, det fanns ingen förebedjare som var ledig. Jag började då fundera på om jag verkligen skulle göra det. Men när jag precis var på väg att gå så kom en av alla de hundratals ungdomarna fram till mig och frågade om han fick be gör mig! Han frågade om det var någonting speciellt han skulle be om, men jag sa nej (jag tror att det beror på att jag var ganska överraskad...). Men när han började be så tog han fram just de sakerna som jag ville ha förbön för, vilket berörde mig ännu mer!

1 kommentar:

  1. Grattis på 23-årsdagen Albin! Det var en bra present som du fick förra veckan :) Vi ses senare för då blir det tårta...

    SvaraRadera