lördag 24 september 2011

Böcker och deras berättelser...

För nästan 11 dagar sen så gjorde jag en fantastisk upptäckt. Efter över två års väntan så närmar sig stunden som jag väntat på i 6 år, boksläppet för en av världens bästa böcker kommer att släppas inom 7 veckor!!! Det är den sista boken i serien Arvtagaren. Men när jag såg det så var jag tvungen att läsa bok nummer tre bara för att friska upp minnet, när de ca 800 sidorna var slut så blev jag sugen på att läsa tvåan, för det var ett tag sen... Men när även dess ca 700 sidor också tog slut så fanns det ingenting som kunde släcka den törst som nu fanns i mig. Genast började jag leta efter ettan, men så kom jag på att den hade jag lånat ut för många år sen och inte fått tillbaka... Skandal... Så det fanns bara en sak att göra, skynda sig till biblioteket... Men då jag kommer dit så finns inte boken i hyllorna med de andra skatterna! Jag letar reda på en som kan hjälpa mig, även han ger sig in i sökandet men även han kommer fram till samma sak. Men han har ett ess i rockärmen och gå till sin dator och gör en större sökning efter den. Då hittar han den i magasinet!! Där kan den inte vara, det som var en början inte bara för huvudkaraktärens äventyr utan också för mig och mitt äventyr... Jag tar med mig den hem och klarar snabbt av den... Men som vanligt kommer känslan av tomhet över en och tycks sluka hela ens inre till bara skalet är kvar... Men detta går ju inte för sig! Att läsa seriens alla böcker i fel ordning, så jag börjar att rätta till det felaktiga och börjar läsa bok nummer två ännu en gång och efter det trean... Men nu sitter jag här igen, med tomheten som sprider sig i mitt inre... Vad kan det finnas som kan stilla den storm som ingen kan se? Det svaret fann jag för ett bra tag sen... Att skriva själv, men för mig finns det inget slut, de kommer alltid att fortsätta, det finns inga dåliga slut...

Jag avslutar ännu en gång med ett citat från en vän och jag kan inte annat än hålla med honom...
"Dessa böcker är mina vänner och ledsagare. De får mig att skratta och gråta och hitta meningen med livet."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar