söndag 4 september 2011

En helg fylld med roliga ting...

Nu i helgen så vankades det bröllop, så redan där var helgen nästan fullbokad... Men det hindrade inte att man kunde klämma in lite extra... Det blev en helg fylld med skämma människor och trevliga stunder.

Det började med fredagen då vi öppnade för Alive Teens med tårttävling. Riktigt snygga tårtor blev det (och goda)...

Jesus på korset.

Jesus och Petrus går på vattnet...

Jesus födsel...

Sen lördagen så var det en tidig avfärd då vi planerade att komma i tid till vigseln. Det var lite trångt där bak då Ullis, jag och Erik trängdes där. Det var nog Ullis som hade det värst... (Jag har fått det bekräftat av Ullis i efterhand...) Jag klarade mig ganska bra.

Vi var/är så sjukt snygga!

Vigseln var väldigt fin och de såg väldigt vackra ut. Mycket bra sång och musik, som jag redan misstänkte då jag såg vilka som spelade och sjöng... Till slut så fick vi höra dem två säga ja till varandra...
Festen var senare i en fin festlokal vid vattnet några mil bort. Jag fick äran att filma de större händelserna åt brudparet. Det fanns många gamla vänner som man inte sätt på länge, så det blev mycket skratt där man gick fram.


Mycket roligt fick man reda på och dela med sig på festen genom samtal, tal och filmer... Men tiden flög förbi och det började bli dags att röra sig hemåt

Det var väldigt, väldigt tungt att gå upp tidigt till kyrkan då jag skulle ha ljudet, men allt löste sig då Tomas kom till kyrkan och frågar om det var jag som skulle ha ljudet...
Efter det så återgick jag till min ordinarie (mycket trevligare) uppgift vara med Ullis på Alive Teens vilket var terminens första. Många nya ansikten för söndagen men jag hade träffat dem på fredagen redan...

Efter det så bar det av hem för att äta innan det var dags för handboll där Kesia spelade! Väldigt trevligt men jag var fortfarande trött. De vann den första matchen och tog sig till final, men klarade sig inte hela vägen... Sen var det halstabletter som skulle handlas och sen hem där jag är nu...

Livet är vad man gör det till. Jag väljer att se saker och ting runt omkring mig på ett visst sätt för att det gör mig glad. Det spelar ingen roll vad andra tycker, detta är min vardag och mitt liv.

Livets Äventyr fortsätter...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar