tisdag 11 oktober 2011

Telefon, förväntan och äventyr...

Varför ringer det alltid när man är upptagen?! Jag kan börja med att berätta att det är inte ofta som min telefon ringer, men när den väl börjar ringa så gör den det mycket... Och det är oftast då jag sitter och äter eller ska precis äta. Ett annat vanligt tillfälle är när man ska in i duschen eller är i duschen...

Jag blir alltid lite förväntansfull då det ringar jag har alltid några favoriter, för när dom ringer så är det oftast mer än ett socialt samtal. Det är äventyr på gång. Men då man ser att det inte där någon av dem så blir man för en sekund lite besviken. Men det går snabbt över för det finns fler människor med äventyr i tankarna än de jag tänker på. Jag vet att jag väldigt ofta säger att "det roligaste jag vet" till ett gäng olika saker (som för en del inte har en koppling, men för mig har dem det) men detta har jag sagt förut. Det bästa jag vet är att få följa med och ha ett äventyr tillsammans med någon. För jag tror och tycker att äventyr inte är ett äventyr försen det har delats med andra. Ett ensamt äventyr skulle jag nog mer kalla en skräck upplevelse, men ett delat äventyr är ett just ett äventyr. Det handlar inte bara om de fysiska upplevelserna utan också om det inre. Ett äventyr är att komma närmre en vän (vilket är mycket lättare i en pressad eller i annat ovanlig situation. Det är även där som man ser hur lång en vänskap sträcker sig.

Som vanligt så har jag en tanke när jag börjar skriva, men som fylls på av andra tankar och landar någon helt annan satans (vilket i sig själv är ett äventyr...) Det är nog därför jag började med denna "blogg"... För då jag skriver om det som händer här och nu så blir det till någonting mer än vad det var innan. Då kan dåliga dagar bli till en bra dag. Dagar märkta med sorg och hopplöshet få ett syfte, en plats som jag behöver besöka på min väg genom livet... Jag blir glad då en person kan stanna upp i sitt annars hektiska liv och finna någonting i mitt liv att le åt.

Nu väntar jag på att dagens äventyr ska sätta fart...

Livets äventyr fortsätter...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar