måndag 14 november 2011

Åtta års plåga och glädje är nu över...

Åtta års plåga har nu nått sitt slut! Men den plågan hade blivit en del av mig och utan den så känns allt så tomt... Samma tomhet som fyller en då ens livsuppgift är avklarad... Men glädjen är dock stor, det har inte bara varit plågor och pina. Innerlig glädje, lycka och mycket kärlek har blivit mig given. För sanning har jag sett på var sida. De har format om mig under alla dessa år och givit mig en ny syn på det som är omkring mig.

Sedan fick jag svaret jag inte ville få men som jag i mitt hjärta visste. Sorgen är inte bara över att detta delade äventyr är över utan att delar av mitt äventyr fått sig en törn. Jag får med en annans vishet svar på den outtalade frågan. Så nu vet jag hur jag bör handla, men det gör inte saken lätt...

Så vill jag avsluta med några ord från några av mina vänner.

 "Dessa böcker är mina vänner och ledsagare. 
De får mig att skratta och gråta och hitta meningen i livet."
/Jeod

 "Jag förstår hur det känns, men du måste vara optimistisk, 
för en negativ attityd är ett värre handikapp än någon fysisk skada."
/Oromis


Äventyret Fortsätter...

1 kommentar: