onsdag 30 november 2011

Värdefull...

Jag har funderat på saker och tings värde. Det finns saker som jag värdesätter väldigt högt, men som i andras ögon inte är värt ett dugg. Men det är svårt att se vad en annan person värdesätter om man inte känner personen... Jag tror inte att jag har många saker som jag värdesätter, men de saker som jag värdesätter är värda så mycket mer. Jag tror att någon lyssnar på mig, är den största... Att någon tar av sin egen tid för att ägna den till att lyssna på mig. Men då är det kanske tiden som är det viktigaste... För man behöver inte prata hela tiden. Att någon bara finns där är nog ännu viktigare.

Det finns människor som jag värdesätter. Jag ska kanske säga, försöker att värdesätta. För det finns ingen gräns hur mycket de betyder för mig. Jag tror att ju mer tid man ägnar tillsammans, som man värdesätter, det är det som gör personen så värdefull.

Jag hoppas att jag bara får en chans att få visa hur mycket dom personerna betyder för mig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar