onsdag 21 december 2011

Träd...


Om du känner mig och har pratat med mig, så tror jag att jag har nämnt någonting om växter eller i alla fall träd. Om jag inte har gjort det så har du missat någonting, kanske en av de de största sakerna som har format om mitt sätt att tänka och se på omvärlden. Jag kan med gott samvete säga att jag älskar träd och var gång jag ska beskära ett träd så är jag alltid lite för försiktig. Men det är utifrån en djup respekt för den kraft som då är framför mig. Trädet är den största levande tinget på vår planet, det kan inte bli större. Jag tror att det största trädet i världen väger mer än tio blåvalar tillsammans, det ger ett annat perspektiv på världen. Det ända som den behöver är lugn och ro. Men även stormar kan fälla jättarna. Det finns en till synes liten en som är över tretusen år gammal. Den föll men slog rot igen och har växt på ett onaturligt sätt sen dess. Det var tusen år innan Jesus föddes. Trädet hämtar sin kraft från en källa som inte finns på denna planeten ens! Dess rötter djupare i jakten på allt som den kan behöva. Till och med berg spricker och vittrar bort efter dess vilja. Det är riktig kraft.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar