lördag 23 juni 2012

Resan genom livet, från då till nu...

När jag tänker framåt så går ofta tankarna tillbaka i tiden, vad det är som gjort att jag är just "här". Det är otroligt många saker som har gjort det, men idag så fick jag åter uppleva någonting som förändrat mig. I många andra ögon kan de te sig som en mycket liten sak, men även de största sakerna i världen har en gång varit små. Världens största träd har en gång varit ett livet frö. Världens största djur har en gång varit liten. Det är nog det ända sättet att förklara hur det kändes för mig att se tillbaka. Det var på gymnasiet som jag för första gången såg den. På internatet så hade vi interntv kopplade till alla hus och en ågn i veckan så fick ett hus åka iväg och hyra en film. Just detta har betytt otroligt mycket för mig, på så många olika sätt. Det har förändrat hela mitt sätt att se på välden runt omkring mig.
Då visste jag inte namnet på filmen, men nu efter mycket sökande så hittade jag det, October Sky. Efter än mer sökande så hjälpte Hampus mig att hitta den och idag fick jag åter se den. Då jag såg den så var det som en resa genom mitt eget liv, för den har fått växa i mig och den är mycket mer än en film för mig...

Även det största tingen i världen har en gång varit små...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar