måndag 21 februari 2011

Albin vs Halkan...

Idag så var det ett äventyr. Jag skulle åka till Karlskoga för att köra hem ungdomarna som varit i pingstkyrkan hela helgen. Då jag börja de åka så märkte jag att det var (så otroligt) halt att köra... Men det var bara (väldigt) halt i det körfältet som alla andra har kört i...
Men på vägen dit så åkte jag förbi en olycka i Örebro, det var en lastbil med släp som hade "kommit ikapp" resten av lastbilen, men hade då också knuffat på en personbil. Den stod redan på flaket på en bärgningsbil. Men polisen stod och övervakade trafiken medan den "stora" (sjukt stor) bärgningsbilen tog hand om lastbilen. Men för mig så fortsatte färden... Men efter en bit så hittade jag en till olycka... Efter ett bra tag på så började jag närma mig Karlskoga. Efter att konsulterat med mobilen (kartan) så kunde jag känna mig lugn.
Väl framme så var det bara att packa in i bilarna och be en bön om beskydd.

Jag hade blivit tilldelad LP-bussen. Den flygande snöhögen... Men när jag såg den där och efter min förra helg så tyckte jag att den såg ut som ett flygplan...
Bussen har ett gigantiskt packutrymme, när det var fyllt så började avisningen av fönster och dörrar. Innan jag hoppade in så var man ju tvungen att fixa till flyghalsduken...
"Välkommen till Albins Airbuss Express. Detta är ett direkt flyg till Eskilstuna, vi flyger via Örebro och Arboga. Vill informera om att säkerhetsbälte är obligatoriskt under hela färden. Önskar dig en trevlig resa." Sen visade "flygvärdinnorna" var utgångarna fanns...

På vägen hem så åkte vi förbi ännu en olycka. Vi tappade bort de andra några gånger, men efter ett par samtal så hittade vi varandra. Men sen så kom vi ifrån varandra ännu en gång men sen så fick jag klartecken att köra på då de andra följdes åt.

Statistik idag:
4 Polisbilar
10 Plogbilar (Omkörda)
2 Ambulanser
3 Olyckor (Ej inblandad...)

Albin vs Halkan 1-0

Så det var min dag. Nu är det en kopp te som gäller... eller kanske två... till en film, men vilken det blir vet jag inte...

Äventyret fortsätter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar