måndag 14 februari 2011

Ett par dagar i det kalla norden...

Nu sitter jag på flygplatsen i Umeå och skriver ihop detta, en liten sammanfattning av de saker som har hänt de senaste dagarna...

Att flyga till Umeå tar otroligt kort tid! Jag tror inte att piloten hann komma upp till rätt höjd innan det var dags att göra sig redo för att landa.
När man klev av planer så klev man in i ett frysrum (det är faktiskt varmare i en frys...). Sen leta reda på en buss som skulle ta mig till rätt plats.
Efter lite om och men så har jag lyckats tagit mig fram till Carro, Sanna, Emma och Lillys lägenhet.

Den dagen blev väldigt trevlig. Var nere på stan och letade efter en mössa, men hittade ingen som passade. Men jag köpte ett par tofflor och en present till Emma (hon hade fyllt år tidigare i veckan). Sen så hittade jag och Lilly någonting som hamnar i kategorin "jag-måste-bara-ha!"

Dagen där på var en slapp och slö dag, vilket var otroligt trevlig och skönt. Gick en promenad och passade då på att handla. Sen så passade vi på att kolla på en film innan vi gjorde otroligt goda pannbiffar. Efter det bar det av ner på stan till café station. Trevliga människor på en trevlig plats.

Så kom en ny dag, som började med en trevlig frukost med allihopa. Med allt mellan himmel och jord. Dagen blev väldigt lugn, men timmarna bara försvann. En kompis till Lilly som heter Hanna kom över och vi bakade tillsammans muffins till morgondagen. Då det blir cellgrupp. Men tillbaka till lördagen. På eftermiddagen så var vi inbjudna på innebandy (skulle gärna varit med om jag hade haft kläder för det och min klubba.) Efter en och en halv timmes fullt ös för Sanna och Lillys del, så bar det av hemåt för att förbereda inför kvällen, då det stod spel, tv och film på menyn. Med tillhörande chips och godis. Vi fick en trevlig kväll tillsammans.

Så kom den sista hela dagen på min vistelse här uppe. Idag var det kyrka hela dagen. Nog för att man som kristen är kyrkan, men nu var det både besök i korskyrkan som stod på dagordningen och hemgrupp. Då vi var i korskyrkan så var det 4 som döpte sig och jag fick en positiv överraskning över hur man kan spela psalmer. Efter mötet, på fikat så träffade jag Per Arenander och hans fru, vilket var en mycket trevlig överraskning.
Sen så blev vi (Lilly, Erik och jag) sugna på bio... Men det var inte så mycket som gick innan jag och Lilly skulle till hemgruppen. Så vi tog det som fanns, vilket var love and other drugs. Inte en film att rekommendera...
Tiden flög förbi och det var dags att skynda oss hem och hämta fikat till hemgruppen. (Vi passade på att ta en macka och te innan det bar av till bussen som skulle föra oss till hemgruppen. Då vi är framme så sätter vi igång och gör det sista till muffisarna. Lilly och Hanna sätter full fart på allt och jag får i uppgift att smälta chokladen (gick jätte bra!) Sen var det lite mindre uppgifter som man gjorde.

Resultatet...
Hemgruppen var väldigt trevlig, många nya ansikten och namn, men också folk som jag mött tidigare visade det sig. Trevliga samtal och intressanta människor fyllde kvällen. Men till slut så var det dags att åka tillbaka.

Kan inte nog tacka för dessa dagar som jag fått här uppe.

Dagar fyllda med fantastiska ting och människor! Det kan inte bli bättre.

En viktig lärdom... Nja inte lärdom, jag visste om det tidigare, men jag behövde se det i action, ännu en gång. Att om du tar nya människor till dig så kan du ha funnit någonting mer än vad du trodde att du skulle hitta.

Ännu är inte äventyret över, så, Äventyret fortsätter! Hoppas att du är med!

1 kommentar: