lördag 2 juli 2011

Filmernas filmer och vad de betyder...

Jag har kollat på ganska många anime filmer den sista tiden (igen...). Jag tycker att det är en intressant berättarteknik som speglas i de flesta av dem. Men jag lägger också märkte till hur olika vi människor tänker på och reagerar vid. Det finns olika saker som rör vid våra hjärtan, jag kan finna mer samklang i dessa filmer än vad jag gör i andra. Ofta är det kampen att finna en balans mellan människan och naturen, men också kampen mellan människans ondska och dess godhet. De två filmerna som berör mig mest är Origin spirit of the past som har otrolig musik som berör och en väldigt intressant story. Laputa castle in the sky som var den första anime filmen jag såg, det var för många, många år sen. Men då visste jag inte vad den hette eller var man kunde hitta såna filmer. Men jag hitta den för ett år sen och sen dess har jag varit förälskad i den. Jag älskar historien och hur den är uppbyggd, det finns få filmer som berör mig så mycket som den...

Äventyret fortsätter...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar