onsdag 2 mars 2011

En liten del av mitt äventyr. Del 2...

Fortsättning... Del 2

...trevlig vän finns. När jag möter någon så blir jag alltid så paff, det tar ett bra tag innan jag återhämtat mig. (Ibland så har jag inte återhämtat mig förrän personen är långt borta... och då fattar jag vad jag kan ha sagt eller inte sagt och ibland ångrar mig...) Men det roliga är när man träffar någon plötsligt som man inte har träffat på jätte länge. Det hände mig två gånger förra veckan. Det är ett äventyr att lära känna en ny människa eller få en djupare gemenskap med en vän. Det kan vara väldigt spännande att att se hur ett samtal kan ta för väg...

Ett samtal kan bli ännu mer spännande då den sker över en fika, (Ullis skulle nog säga att fika är och alltid kommer att vara det mest grundläggande en människa kan göra...) många saker kan lösas över och saker att komma fram till. Många liv har har ändrats över en fika...

... men också genom böcker har liv förändrats. Böcker är en källa till kunskap, glädje, förundran, nya insikter och mycket annat. Det finns alltid någonting att lära sig, det kan vara någonting nytt eller någonting som egentligen borde kunna... (Ja, det är boken "Jakten på det perfekta PA-ljudet"...)

Men då man går igenom livet och har sitt äventyr Jag tror inte att man blir lyckligare av att ha det senaste och det dyraste, det fyller bara ens liv bara med krav och prestationsångest. Om man inte kan bli accepterad för den man är av människorna omkring en så har man inte hamnat rätt... Då får man göra någonting åt det...

Fortsättning följer med del 3 den sista i trilogin i morgon...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar