onsdag 16 mars 2011

Tur i oturen?...

Många överraskningar idag. Men hur kommer det sig att jag står och håller en femmanlott i min hand? Hur mycket vann jag? Vad hände efter det?! Det får du strax reda på, men vi tar allt i tur och ordning...

Idag då jag gick från jobbet så blev jag indragen i en mobilizerabutik... Han frågade massor av frågor, men efter en bra stund så kom"vi" fram till att han inte kan hjälpa mig (vilket jag redan visste...) Men så kommer överraskningen! Han räcker fram en lott, för att jag har pratat med honom. En lott! Nu har jag min chans att bli miljonär! Eller halv halvmiljonär... Pulsen stiger och jag börjar skrapa. Siffrorna bara stiger och antalet lika ökar också! Så kommer man till den sista rutan... Skit... Eller man ska kanske säga att det gick som vanligt... (Jag brukar inte köpa lotter...) Jag tror faktiskt att de har beställt lotter utan vinst... Men när jag står där och har precis skrapat lotten så kommer en uteliggare.
(Följande är konversationen som vi hade.)
"Hur gick det?" Frågar uteliggaren.
"Inte bra, men det brukar det inte göra heller." Svarade jag.
"Jag vet..." Säger han med en suck...

Efter en stund då jag nästan är hemma så kommer jag och tänka på en sak. Vem i dagens Sverige skulle gå fram till en människa som man inte känner och prata med den? Mitt svar skulle nog vara Han...

Ett nytt projekt på gång!

Äventyret fortsätter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar