torsdag 10 mars 2011

Träd eller törnbuske...

Jag har börjat se en skillnad. För någon dag sen så fick jag göra det roligaste jag visste och samtidigt bli påmind om det viktigaste jag kan och kommer att göra på denna jord.
Tack Tobbe.

Någonting som jag förundras över är träd. De anpassar sig efter den miljö den hamnat i och växer därefter så mycket den kan. Många ser inte den kraft som finns i träden eller ens i växter. De plockar kraften ut intet och har kraften nog att spränga berg. Ger djur omkring mat att äta, syre att andas och förgyller en fantastisk natur. Vi människor är mer som törnbuskar med decimeter långa taggar för att skydda oss från allt runt omkring. Det är så otroligt svårt att komma fram till själva kärnan av en person, man får kämpa sig igenom taggarna och mycket smärta och svett behövs. Många ger upp, men taggarna finns där för att sår har gjorts tidigare och bara de "värdiga" ska kunna komma enda fram. Törnbuskarna kan växa upp i allas liv, men det handlar om att rensa i sin omgivning och göra det enkelt för människor att komma nära. Hur ser din trädgård och träd ut? Hur ser ditt träd ut? Har det växt rakt upp då det är åt det hållet solen finns eller har det brett ut sig och ger skygga åt de som finns omkring under varma dagar?

Jag vill vara ett träd för andra och dra upp törnbuskarna med rötterna så att de inte får så lätt fäste i ens liv.

Äventyret fortsätter!

1 kommentar:

  1. Fy vad bra med trädet!!! Visste inte att du kör ut bröd, härligt med jobb:) Ha det!

    SvaraRadera