tisdag 1 mars 2011

En liten del av mitt äventyr...

När börjar ditt äventyr? Det är faktiskt ditt val när det ska börja…
Jag vill att hela mitt liv ska vara ett äventyr.

Men då betyder det att det börjar med att ta sig upp ur sängen. (Vilket inte alltid är så lätt…) Men om man bara skulle ligga i sängen så skulle inte mycket hända… Det skulle faktiskt vara väldigt tråkigt…

Men när man väl har tagit sig upp ur sängen så finns det så många andra ställen som man kan fastna på, soffan, fåtöljen eller gungstolen… (Ja… Jag har en gungstol, fast en modern…)

Men det bästa man kan göra är att stänga av tvn och resa sig upp. Sen för att man inte ska falla tillbaka i soffan så är det bara att klä på sig och ta på sig skorna. För äventyret kommer inte att bli så bra om man inte har några kläder på sig…

Men det viktigaste är faktiskt att öppna dörren och gå ut… Det är faktiskt inte så lätt som man kan tro. Då man öppnar dörren så har man genast skapat en tillväxtmiljö för att ett äventyr ska kunna växa fram. (Jag ska tillägga att äventyret fortfarande kan komma till dig, men min erfarenhet är att det händer otrolig sällan…)

Ofta så kanske man inte ser vad som finns bakom hörnen framöver, men om man låter det hindra en så kommer man inte att komma så långt… Det är kanske bakom just detta hörn som en…

Fortsättning följer i morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar