fredag 13 maj 2011

Hemmakväll, rockband, dränkta byxor...

Jag ska berätta om min kväll. Jag gått hem från kyrkan för att ha en trevlig hemma kväll och gå och lägga mig tidigt, men så skulle det inte bli... Det hela började med att jag kom ihåg att jag skulle ringa Nathalie (som jag träffade för två veckor sen...) för att boka en tid för fika. Men det visade sig att hon satt på Macbeth. (Vilket är typ 60 meter från min port...) Så hon sa att jag kunde komma över, vilket jag gjorde. Men detta är bara början...

När jag kommer dit så har de ätit upp och sitter om smälter maten så att de senare skulle kunna röra på sig. Jag får också träffa hennes fästman. (Som jag det visade sig att jag träffat många år tidigare på Ökna. Han sa att jag hade suttit i en soffa... inte mycket att gå på, men jag satt väldigt mycket i soffan under de åren...) Men vi satt där och pratade om lite dåtid, nutid och lite framtid. Då berättade de att de skulle till Strängnäs för att höra på några kompisar som skulle spela på en bar och frågan kom om jag ville hänga på... Det var faktiskt inte ett svårt val. Att välja mellan en hemma kväll och ett äventyr så vinner äventyret lätt! Så bar det iväg.

Väl framme så fanns det ett stort gäng att lära känna, så det var bara att sätta igång. Otroligt många intressanta människor mötte man. Men efter en stund så hittade jag två som jag faktiskt kände sen tidigare. Den ena (som var trummis i bandet) körde också bröd! Och den andra var min "granne" för flera år sen då jag bodde ute på Fogdö... Världen är ibland väldigt liten...

Bandet som jag kommit för att lyssna på var Alone in 2. De var riktigt bra! Inte för att det är min musikstil, men det gör dem inte dåliga. Men han som mixade dem var usel... Riktigt dålig faktiskt, det var inte bekvämt att lyssna. (Hade kunnat göra ett mycket bättre jobb själv...) Men man kunde ändå höra att de var bra.

Kvällen slutade med att en hade spillt ut öl över mina byxor, men det gjorde inte så mycket. (Bättre att det hamnade på mig än att någon drack det... Hehe) Det blev en kväll som inte blev som jag hade trott men det var en kväll som var i äventyrets tecken, vilket är just det att jag vill att mitt liv ska vara...

Äventyret fortsätter...

2 kommentarer:

  1. Haha fint du! Det är sån där kvällar som man upplever som väldigt värdefulla ändå. Jobba bort instutitionskristendomen liksom.
    Var det svårt att vara ödmjuk och inte klubba ner han som hade hand om ljudet och ta det själv eller?! ;) Det är bra Albin! Det är sån här kvällar jag längtar efter! Öl på byxorna 4 life?! XD

    SvaraRadera
  2. Verkligen. Det var inte lätt att låta bli, men kag lyckades... ;)

    SvaraRadera