måndag 16 maj 2011

Träd, Kullersten, Gamla hus och Husdjur...

Idag så var jag i Strängnäs igen!
Men denna gång så var det ljust, så jag passade på att gå runt
på stan för att se om någonting förändrats sen man senats var där...

Efter att ha gjort stan så passade jag på att gå upp till kyrkan (som jag inte allt ofta varit vid...)

Jag gillar att gå på gator som inte är super planerade, det enkla och gamla är mer min stil.

Men det som jag tycker är det mest häftiga är träd...
De är som väktare från en försvunnen tid...

Många av träden har stått där längre än vad jag har levt
om inte dubbelt eller tre gånger så länge...

Inget träd är likt något annat, varje träd är unikt.
Grenarna är en karta över de val som trädet gjort under dess liv.
Grenar har gått av eller sågats ner, men det hindrar ingenting.

Jag har länge funderat på att skaffa ett husdjur
(inte just denna fågeln...), men det får vänta ett tag till...

Jag kan inte låta bli att tänka vilka otrolig saker vi människor kan göra om vi beslutar oss för att göra någonting. Vi kan bygga byggnader som sträcker sig upp mot himlen. Tänk om alla människor i hela världen under två dagar skulle göra goda saker mot varandra... Jag tror att vi då skulle kunna göra en enorm skillnad. En synlig skillnad, inte någonting som ser bra ut på papperet utan som berör människor på riktigt. Det är ett äventyr...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar