söndag 8 maj 2011

Den hemliga trädgården...

En berättelse börjar som ett litet frö i ens huvud.
En tanke som bara växer och växer.
Den behöver tid och en bra miljö så att den kan växa och bli större.

Även de största träden började som ett frö.
Även frön små som dammkorn kan äga livets kraft som kan spränga berg.

Det kan ta år innan den mognar och börjar ge blommor.
Men det kan också bara ta månader. Många gånger vet jag inte vad det
kommer att bli för någonting, det är många gånger en överraskning vad
som det kommer att bli. Men det är också det som gör det spännande...
Jag tror att de kan tränga djupare än man kan tro.
Man kan inte se hur rötterna växer och hur djupt de kan sträcka sig.

Det senaste året så har jag fått se många berättelser blomma.
Vilket har gett mig stor lycka. Men att ha en hemlig trädgård, det är inte min grej.
Jag vill dela med mig, låta andra få vandra igenom trädgården
och beröras av det som berör mig och njuta av allt som jag odlat fram.
Ännu har jag inte gjort klart någon berättelse,
men jag tror inte att de kan bli klara. De kan bara gå i vila...

Jag hoppas att du vill komma och besöka den
ännu hemliga trädgården någon gång...
Men nu fortsätter Äventyret...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar