måndag 30 maj 2011

Ett samtal, Ett Äventyr...

Det är alltid spännande då Ullis ringer en söndag eftermiddag/kväll för det kommer alltid bli ett äventyr utav det... Den här gången så var det inte lika fräscht, som förra gången, men utmanande.

Klockan är nästan tio i nio då Ullis ringer. Hon låter lite ansträngd och uppspelt, ingen panik i rösten men man hör en viss trötthet.
Ullis: Hej!
Jag: Hej Ullis.
Ullis: Har du tråkigt? (Jag förstår att mitt svar kommer att förändra min kväll.)
Jag: Alltid.
Ullis: Då kan du komma och hjälpa oss, en toalett i källaren har kastat på massor av bajsvatten och vi behöver flytta på kartonger i vårt förråd.
Jag: Vilken ingång?

Det blev starten på ännu en spännande kväll.

Det var ganska många kartonger som behövdes flyttas så man fick gå försiktigt genom de djupa delarna av bajshavet... (Erik hade hål i sin ena sko, det kanske syns på honom...)

Boven i dramat, en trött Ullis... Hm... det var inte hon som gjorde stopp i toaletten...

Efter att ha burit tillbaka det som skulle tillbaka så fick jag hemmagjord glass av Ullis. Kan det bli bättre?... Nej...

Skönt att lägga ifrån sig handskarna och skorna ska slängas. (De var riktigt gamla skor)

Tack Ullis för ännu en kväll och ännu ett äventyr!

Utan äventyr i vardagen så blir vardagen... tråkig... och det är inte kul.
Så Äventyret fortsätter...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar