måndag 23 maj 2011

Förkylda handledare och ett trevligt möte...

Veckan började med ett möte på arbetsförmedlingen, ett gruppmöte visade det sig. Förra gången jag var med på ett sånt så tog det många, många timmar... Men det har visst förändrats. Nu så var det till och med roligt! Det började med att jag kom dit och hade glömt mitt papper, så jag visste inte var eller till vem jag skulle. Men efter att ha frågat om vart jag skulle så hittade jag rätt ändå. Väl framme så är jag helt ensam utom han som jag skulle möta. Han var väldigt förkyld och lite luddig. (Vilket är perfekt. Då kan han förklara på ett mycket enklare sätt...) Vi sitter och pratar lite medan vi väntade in de andra. Efter en liten stund så kom en till. Efter henne så stängde han dörren... det skulle inte komma fler visade det sig, men egentligen så skulle det vara fler, men de kom inte... Men då började ett trevlig möte som avbröts några gånger då han tappade tråden om vad han pratade om, så det var bara att påminna honom så kunde han fortsätta. Emma som var den andra "deltagaren" kom fram till, efter att ha läs igenom våra uppgifter att vi var helt olika... Vilket handledaren tycket var jätte roligt. Frågor och svar utbyttes och efter en timme så var det över. (Vilket var typ 3 timmar kortare än förra gången jag hade ett UGA möte...) Sen på vägen hem så mötte jag en trevlig typ , Nathalie! (Hon som jag var iväg till strängnäs med.) Men det roliga var att jag skulle ringa henne imorgon för att fixa en tid att träffas. Alltid lika roligt att få en positiv överraskning!
Tycker att det är en väldigt bra början på en vecka som man inte trodde mycket om innan...

Äventyret fortsätter...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar