torsdag 26 maj 2011

Tre i ett och typ en förändring...

Det tråkigaste jag vet är att bara sitta hemma. Jag vill faktiskt börja med det tråkiga, det är inte någonting som jag brukar vilja men denna gång gör jag det så att jag kan få avsluta positivt.
Men nu några dagar... nja det är mer kvällar och eftermiddagar... så har jag haft fullt upp (och det gillar jag!) Som i förgår så var det cellgrupp, bara det är trevligt, men efter det så bar det av ut till Teamträningsskolan och träffade massor av gamla vänner och bekanta. Det är alltid roligt att sitta och samtala med "nästan" främlingar. Men efter den dagen så blev det som en förändring, det är svårt att beskriva det... Men orden Hoppfullt/Lättare är nog de som kommer närmast... Men mer om det senare (men håll det i minnet..) Igår (onsdag) så hjälpte jag mamma att handla till Team och fick då ta bilen. Men när jag åkt för att handla lite till mig så ring mamma och frågar om jag kan hämta en talare vid tåget om 10 min... Så bar det ut igen Hållsta. Man hinner faktiskt med att få trevliga samtal den korta sträckan i bilen.
Efter att ha varit på ett bra möte med huvudgrupp-familj. (Jag har otroligt svårt för det namnet, säger nog fel varje gång... tror att det är rätt...) så skulle Ullis följa med ut till Teamträningsskolan. (Matilda P blev irriterad på mig att jag inte fått med mig henne kvällen innan...) Där det blev och en teamfilm och sen fika. Saknar alla de samtalen som man hade då man gick team... men fick för en kväll komma tillbaka till den tiden. Som vanligt så hör man Matilda och Ullis sitta och viska med varandra och sedan skratta till de gråter... Sen var det bara att åka hem och sova.
Så kommer vi till idag (torsdag). Det började med att jag vaknade och tre minuter efter det så ringer min mor. Hon undrar om jag kan köra ut lite folk. Så var Albins Taxiexpress i full gång igen. Så två gånger bar det av ut till Hållsta idag med trevligt folk. Men när jag kommit hem och satt mig i soffan så får jag ett sms av Ullis. Hon undrar om jag kan vara med och ta TBS (TonårsBibelSkolan) för Johan var tvungen att åka iväg. Så var det full rulle igen. Till kyrkan för att hämta tårtor och alla de sakerna som skulle ner. Det var två år sen jag var med på TBS och det har hänt en del... de har fått en låda för alla block!! Så den glömde jag... Men efter att ha gjort de jobbiga aktiviteterna som att leka, äta tårta och prata så var man helt slut... (ironi...) Men än är det inte slut för sen så var det dags för Ullis och mig att åka till Kjula för att vara med på en planeringsträff inför Chili (ett läger i sommar...) Där träffade vi Hannes Perder! Och Ullis träffade en från Karlskoga. Efter ett bra tag och otroligt mycket info så var det dags att dra sig hem. Men då hade man många fler frågor än när man kom...

Jag gillar när det spontana går in i vardagen och det fungerar, för det är då man skapar en miljö av spänning och äventyret kan få växa och bli större. Där vill jag vara.

En vecka fylld av äventyr tillsammans med underbara människor. Men än är det inte slut...

Äventyret fortsätter...

2 kommentarer:

  1. Jag blir lite stressad av alltför mycket spontant jag, känner att jag inte har någon kontroll på livet då alls. :P men jag kan förstå charmen lite. låter toppen iaf!

    SvaraRadera
  2. När man har ett tråkigt liv med cäldigt lite spontanitet så blir det väldigt spännande när det väl kommer. Speciellt då det inte är jag som kommit på det...

    SvaraRadera