torsdag 16 juni 2011

Grill/Pool/Trevlig kväll och sorgliga människor...

Okej, det var ett tag sen sist. Det har hänt ganska mycket men jag tänker berätta om vad som hände i förrgår och i går.
Det som stod på listan för dagen var Grill/Pool/Trevlig kväll hos Louise Rudengren. Den kvällen så var det fullt ös med massor av lekar, mat, chips, dricka, bad, samtal och mycket mera.

Här så är det en lek som sker... Jag fick inget bra namn på den, men typ fotninja, eller kniven men utan kniv...

Men allt var inte kul... Bland det få så var min hand det ena... Jag kan säga att Eriks tand är ganska stor...

Det var otroligt kul och fantastiskt roligt!

Jag har ännu en gång förvånats över människans olika sätt att agera och hur andra hanterar det de sätt/hört... Som nog alla vet så är tält inte så ljudisolerade så i vårt lilla tältläger så kunde man med lätthet höra det som sades i det andra tälten. Men i detta fall så var det inte vad som hördes i vårt tält utan det som hördes ut... Jag fick sova i Viktor och Edvins tält där Erik också skulle sova. Men jag fick ett eget "rum" i deras tält så jag gick sova i fred (vilket var väldigt trevligt!) Men killarna snackade om allt möjligt killar i mellan innan Erik kom på att det kan höras ut... Viktor som är en handlingen man går genast till källan. (Detta är en uppskattning av det som sades)

Viktor: Maja! (Maja ligger i tältet bredvid)
Maja: Ja... (Hon verkan precis vara på väg att somna...)
Viktor: Har du hört någonting?
Maja: Nej.
Viktor: Johanna! (Hon ligger också i tältet bredvid...)
Johanna: Ja... (Hon låter lite mer vaken än vad Maja gjorde.)
Viktor: Har du hört någonting?
Johanna: Jag vet inte...

Jag förstår henne...

Men det tar inte slut där... dagen efter var också den fylld med intressanta saker...
Efter en trevlig kväll hos Hampus så går jag hem. Hampus bor inte allt så långt ifrån mig, men under den lilla vägen så hände det väldigt mycket som påminde mig om att alla inte har det så bra. En flicka stapplar sig fram och klarar av med nöd och näppe att hålla sig på benen och några meter efter det så är det en kille som står och öppnar upp sina byxor och ber en av sina kompisar att sjunga en sång så att han kan kissa i ån...
Sen dröjde det 30 meter innan nästa sak hände. Det är att en hare springer in mot centrum, men stöter på två hundar var av en drar i kopplet och skäller. Men den andra hunden sitter och bajsar och är fullt upptagen med det. Men nu är det ägaren som med det handlar om... Hon står där helt borta bryr sig inte ett dugg om hundarna. När den upptagna hunden inte var upptagen längre så kollade hon bara ner på marken och suckade och gick iväg...
Det är sorgligt när man i vardagen möter sådana människor...

Men mitt äventyr fortsätter...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar