måndag 27 juni 2011

Ny mark, Nya Upptäckter och Mitt nya jag...

Det har varit en väldigt konstig vecka (förra veckan...) Den har på inget sätt varit lik någon annan vecka som jag varit med om. Jag har fått jobba hårt, fått nya erfarenheter, gjort saker som jag inte trodde att jag skulle göra, men störst av allt var att jag har fått upptäcka en annan sida av mig själv... Och det gör mig väldigt glad, för många gånger så begränsar jag mig själv, genom att sätta upp ramar. Ramar som är märkta med stora röda bokstäver "SÅ-HÄR-MYCKET-KLARAR-ALBIN" och då har det varit livsfarligt att träda utanför dessa ramar. Men nu har jag tagit kliv utanför och insett att jag är en idiot... Några visste det redan innan, medan andra drar dramatiskt efter andan...
Förra veckan så körde jag bröd till olika affärer och kaféer. Det krävde att jag skulle vara uppe tidigt och jobba snabbt och effektivt. Bara det en utmaning... Jag är en sån person som vill gå upp extra tidigt så att jag kan komma till jobbet pigg och fräsch. Men det var inte så lätt när man ska vara på jobbet kl 5.30 Så jag fick byta ut min taktik, vilket var väldigt nyttigt. Jag tycker att det är nyttigt att testa nya saker, men jag är så otroligt dålig på att göra det "frivilligt", jag behöver indirekt tvingas till det och då inte av mig. Så den veckan fick jag göra många nya upptäckter om mig själv som jag redan sagt, men det är detta som är äventyret i vardagen och det är där jag vill ha min vardag. Tvingas till saker som jag inte vill och inte klarar av?... Nej! Upptäcka nya saker om mig själv och (ännu roligare) hos andra... Det sista är nog viktigast... Om det inte fanns någon annan att upptäcka saker hos så skulle livet vara en sjukt stor gråzon... Men jag har hittat mina diamanter och guldklimpar i vardagen.
Och en sak som jag håller på att förbereda mig inför (som är det roligaste jag kommer att göra hela sommaren) är Chili! Jag har aldrig varit där tidigare, men nu så ska jag dit som ledare och det är utmanande att komma in i ett helt nytt sammanhang och se till att allt fungerar. Men det är skönt att man har den troliga planeraren/utföraren Ullis (som har koll på ALLT som behövs). Det gör livet enklare men tar på inget sätt bort äventyret, snarare förstärker äventyret...

Äventyret fortsätter...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar