fredag 16 mars 2012

Nytt år, skratt och vänner...

Det är ett nytt år! Jag kom och tänka på det nyss, vet inte varför. Men det första som kom upp då var att jag är gladare än på mycket länge! Det har inte hänt mycket, men det som hänt har gjort mig glad.
Man säger ju att man ska skatta sig lycklig... Men det kan också vara att man kan skratta sig lycklig också! De senaste veckorna har jag skrattat mer än vad gjort på många månader och det gör mig ännu mer glad.

Sen igår så gjorde jag det som jag velat göra jätte, jätte, jätte länge! Få se insidan av klosterkyrka. Och igår så stod dörren på glänt! Med en obetydlig övertalning så fick jag med mig min vän in där också. När vi kom in så hörde vi (jag skriver i vi form för det var inte bara jag som var med, men upplevelsen kan skilja sig i våra skilda uppfattningar...) en klarinett spela. Först trodde jag att det var musik i någon högtalare (såg några sitta längs med pelarparen.) Men så var det inte, långt där framme så stod det en man och spelade. Jag kommer till mannen senare... Jag tycker att kyrkor är otroligt spännande byggnader för de utstrålar någonting annorlunda. Det var ett tag sen jag var i en katedralliknande kyrka men denna var otroligt vacker. Jag fick en välkomnande känsla men fylldes också av respekt... Vi gick långsamt framåt och såg på alla detaljer som följde sig. Efter den långsamma marsen längs kyrkgången så pratar vi med den klarinett spela de mannen. Han berättar om kyrkans historia och en del om Eskilstunas. Efter det så blev det ännu en långsam färd tillbaka till verkligheten på utsidan... Ett mycket spännande äventyr!

Sen har jag träffat så mycket nya människor! Vissa som glidit bort, medan andra har fastnat. Vilket gör mig glad!... Nja skulle nog faktiskt säga lycklig... (För dem som fastnat...)

Och idag hände det någonting som gjorde mig lite paff. Jag var på jobbet och hade precis lämnat av bröd på Ekängen och höll på att säkra lasten för den långa färden till Flen. Då kommer Pågen killen ut och vi pratar lite om att det äntligen börjar gå åt rätt håll med vädret och annat i den kultiverade brödkulturen... Så strax innan jag ska stänga och åka så vänder sig han till mig och säger, "ni bakar väl inte hamburgerbröd?" Jag svarar, "nej det gör vi inte." Då singlar det ner två påsar hamburgerbröd! "Där har du. Ha en trevlig helg!"
Det gjorde mig glad...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar