söndag 9 januari 2011

En trevlig dag, eftermiddag, kväll, natt och morgon...

En trevlig dag, eftermiddag, kväll, natt och morgon...

Dagen började med att jag vaknade kl 12 vilket är det senaste jag har vaknat på mycket länge... Men sen så var det en ganska lång väntan på att åka iväg.
Men det skulle inte bli raka vägen dig för jag skulle hämta Carl och Joakim i Strängnäs.
Kvällen började med att äta Tacos. Johan hade beräknat maten på hur vi åt förr i skolan. När jag säger "vi" menar jag Joakim och Calle. Det var som bottenlösa hål, många tävlingar har det varit mellan dem bland annat med pannkakor och köttbullar... Men hur som helst när vi äter och jag börjar känna mig ganska mätt så tittar Johan besviket på bordet. "Jag tror att vi har räknat lite fel..." Angelica är snabb att rätta honom. "Det var du som gjorde det."

Eftermiddagen förflöt med "goda" samtal om allt mellan himmel och jord, tillsammans med mycket gott att äta och dricka och mycket skratt. Eftermiddagen blev till kväll och kvällen blev till natt. Plötsligt utbrister Johan: "Jag vill spöa er på tv-spel!" Man kan ju inte lämna en sådan utmaning...
Några timmar senare, finner jag att det nog inte är natt längre utan mer morgon...

Bilden är tagen runt halv 3 drygt en timme innan vi åker hem.

Jag kom hem kl 5... Det var inget problem,
problemet var det att jag skulle var i kyrkan kl 9...

Det blev sköna 12 timmar med vänner från förr.
Detta kommer nog att ske lite oftare när Carl kommer hem till Sverige.

En sammanfattning skulle nog låta så här: En stört skön kväll!

Äventyret fortsätter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar