torsdag 27 januari 2011

Kung Fu Panda

Jag känner mig som Po i Kung Fu Panda... på många olika sätt...

Fast i en vardag som inte är "jag", där inget tycks bli som jag vill. Vad jag än gör så blir det fel.
Det blir inte alltid som man hoppas...

Vill ge dig ett citat... Det är en egen översättning (från engelska) av en dialog mellan Po och Mästare Shifu.
"Varför slutade du inte? Du visste ju att jag gjorde allt för att bli av med dig!"
"Ja, jag stannade, för att varje gång du kastade en tegelsten i mitt huvud eller sa att jag stank, det gjorde ont. Men det kunde aldrig göra mer ont, än att varje dag vara mig själv. Jag stannade, för om någon skulle kunna förändra mig, göra mig, till mindre mig, så är det du!"

Det finns många delar av filmen som (jag nämnde i förra inlägget) påminde mig om det.

4 dagar kvar till ett äventyr börjar och 14 dagar kvar tills ännu ett äventyr börjar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar