fredag 1 april 2011

Matte, ett världsligt problem...

Ibland så kan det bästa sättet att lära sig vara att repetera någonting som man tidigare lärt sig. Och att då hjälpa någon annan att förstå det kan vara en ganska bra kombination. Det finns mycket i livet som man bara måste acceptera, som naturlagarna. Om ett äpple lossnar från trädet så kommer det att falla neråt. Men det finns andra saker som har smugit sig in bland de sakerna. Jag tycker inte att man ska acceptera att någon får vara elak mot någon annan. Det finns otroligt många olika saker som vi borde ställa oss upp för och säga stopp. Men man ska inte bara säga att man inte får göra en viss sak, man behöver visa på någonting annat. Istället för hat så kan godheten få ta sin plats.

Det är alltid lika intressant att skriva, jag vet aldrig vart jag kommer hamna någonstans. Men jag slutar nog här.

(Ursäkta Ullis att jag skenade iväg. Men du passar fortfarande in där.)

Äventyret fortsätter!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar