onsdag 27 april 2011

Moppe och en bra biofilm...

Idag så var det mycket som hände... Men ändå inte... För först under dagen så hade ingenting hänt. Inte fören klockan närmade sig 4, för då gjorde jag en fantastisk upptäckt!! Ett SF kort! Men det höll på att gå ut! Snabbt kolla vad det är för någonting som går på bio... Då gjorde jag en fantastisk upptäckt! Thor har sin premiär idag! Men vem vill gå på bio en onsdag kväll... Men efter att hört sig för lite så är Erik på. Men då kommer nästa fråga.... finns det platser kvar? Efter att ungdomsledarmötet var slut så skyndar vi oss ner till bion för att pröva lyckan. Men det visade sig att vi inte behövde oroa oss, det fanns gott om platser. Då vi har biljetterna i händerna återstår andra saker som behöver åtgärdas... Toa, mat och biogodis... Vi löste maten först. Svaret blev Mcdonalds. Men sen så hittade jag någonting som väckte många gamla minnen...

En Honda Joker. Jag hade för många år sen en Honda Shadow (viket är väldigt lik en Joker. Det enda som skiljer är bakpartiet på sadeln.) Men det fanns flera saker på vår att-göra-lista... Vi sätter kurs mot Willys, för Erik vill ha daimtårta som biogodis... Inte det vanligaste man brukar äta på bio... Men det fanns mer brådskande saker kvar att göra då möjligheterna inte längre fanns på Willys att uträtta dem där och då... Då är det bara hemåt som gäller! Då allt är klart och det återstår ett par minuter kvar tills det är dags, så skyndar man sig ner till bion med biljetten i högsta hugg.

Det finns få ord som kan beskriva filmen.
Jag gör ett försök: Fantastisk, Fenomenal, Underbar.
3D är så otroligt kul! Synd att det tar slut... Men det är nog det bästa, snart kommer det finnas överallt och då kommer det att förlora sin unikitet.... (kanske ett nytt ord...)

Filmen påminnde mig om mitt eget projekt,
så det är bara att sätta igång igen...

Äventyret fortsätter...

1 kommentar:

  1. Jag saknar verkligen din moppe! Den var så härlig att köra. Själv låtsades jag att det inte var mopeden Honda Shadow utan motorcykeln... Kul att bion var bra. Dina småsyskon och jag såg ju Rio förra veckan. Även den i 3D.

    SvaraRadera