onsdag 13 april 2011

Fylla ett behov eller vara behövd...

Jag har flera gånger skrivit om vad jag tycker om och här kommer ännu en till. Det finns saker som verkligen gör livet värt att leva. Det som betyder väldigt mycket för mig är då man kan får hjälpa någon annan med något som den personen inte tycker är betydelsefullt. Att få hitta någonting som gör det lite lättare för den personen. Det ger en inblick i en annan människas liv. Jag är otroligt mycket bättre på att ta hand om andra än att ta hand om mig själv. Men det beror nog på att det är roligare med andra människors liv än med mitt...
Man kan få komma närmre en annan och se nya saker som man aldrig tidigare sett och kommer kanske aldrig att se igen. Om man inte tar vara på tillfällena så känner jag att mitt liv kommer att kännas tomt. Jag behöver komma närmre folk för att kunna känna att jag fyller en funktion här. Det är faktiskt jobbigt då man inte har någon att ta hand om. Funderar på att bli fårherde, det spelar ingen roll om det är människor eller inte. Det är kanske känslan av att vara behövd som finns där. Jag kanske bara skapar mig en illusion av ett behov, men det spelar ingen roll för mig...

Äventyret fortsätter...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar